Jag orkar inte mer

Idag har jag visst en dag då jag inte vill va mamma, då jag skulle kunna sälja dom för en resa till solen eller något.
Dexter är inne i en tok fas, visst allt har vänt sej upp&ner för honom senaste veckorna.
Men han hra blivit så JOBBIG, vill inte leka i gåstolen, inte på golvet inte bli buren inte äta.
Visst vill han det korta stunder men är mest konstant gnäll och ska hänga klänga på mej ha 100% fokus.
Emilia är oxå inne i en trots och har mycket med skolan.
Havannah har väl trillat in i 3 års trotsen och tror sej vara störst bäst och vackrast.
Så fort hon inte får som hon vill blir hon vansinnig bölar och ställer till en scen.
Nu har ju de börjat dra igång på restaurangen så richard har i princip varit hemma emellan 3 och halv 5.
Vilket när han e hemma fösöker vila eller sitter framför datorn.
Ja e med på att han jobbar mycket och när han är hemma så få timmar att han bara vill va.
Men jag håller på att bli tokig här,nu i e.m va dexter så gnällig Richard fick ge honom mat sen bara lämnade han honom i matstolen öch gick och la sej.
Där satt dexter och hade bajjat och mat  i hela ansiktet.
Jag satt och kände, fan ja orkar inte jag vill inte.
Men fixade honom och gick in till sovrummet med en välling.
När jag ammade Dexter va han alltid lätt att söva nu är han ett mini monster i sovrummet som ska rulla runt i vår säng 1000 gånger peta ut ögonen på en rivas etc, innan han coolar ner och somnar.
Idag vägra han somna jag bara kände att åååååå ta ungen ja orkar inte, efter sura miner hoppar richard upp och söver honom i famnen och kommer in lägger ner honom.
Jag tänkte att åhh egen tid han sover flickorna är ute och leker, ja går upp och börjar med maten eller sätter mej och surfar.
Men jag är inte fasen att ta mej upp ur sängen, mitt huvud säger gå upp mej kroppen lyder inte.
Ligger kvar tills richard åker då lägger han in havannah som börjar as böla för att han ska åka och håller på att väcka dexter.

löser situationen, sitter uppe här med henne nu och dexter sover men jag känner bara å jag vill inte jag vill inte.
Jag vill bara VA... iafall en stund.....



Kommentarer
Postat av: Erika Björklund

Oj oj vad jag känner igen mig i det du skriver. Man vill bara iväg ibland. Från allt kaos, - som det oftast blir när allt kommer på en endaste gång. Är själv där nu lite granna. Börjar komma ifrån det hoppas jag. Idag är första dagen det gått någorlunda OK.



Styrke kram! Det behöver du! :)

Kram!

2009-05-15 @ 17:24:41
URL: http://lifeabouterika.blogg.se/
Postat av: Elin (Edvinsmamma)

Känner igen det där med att man inte alltid orkar...och man VILL ju så gärna vara en spermamma som orkar allt. Torka kladdiga barnansikten, leka, byta blöja, laga mat, städa, mata, diska...allt detta vill man så gärna orka göra med ett leende...men finns det verkligen en sån supermamma?



Hoppas att du får det lugnare ikväll så du kan få vila lite!



Kramar

2009-05-15 @ 17:58:05
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Carolina

Man behöver ledigt ibland helt klart - hoppas du får en lugn kväll iallafall! kram

2009-05-15 @ 20:21:15
URL: http://carolina1979.blogg.se/
Postat av: Frida

Ska vi åka tillsammans...tänk vad konsigt det är med barn, jobbigheterna synkar alltid med varandra. Är en en pest är alla en pest!!

Tänker på dig & hoppas att kvällen blir lugn iaf ..

Puss & Kram<3

2009-05-15 @ 21:22:16
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: carola

oj, är det mig du skriver om:)



Visst är det tur att man älskar dom i såna lägen..så man inte sätter ut dom på tradera eller sånt??

Hoppas du får lite tid för dig själv så du kan ladda dina batterier...

Kram och sköt om dig

2009-05-15 @ 21:45:54
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Billy Fuel

Elin (Edvinsmamma): är du en spermamamma? ew.

2009-05-16 @ 15:16:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0