Inte ett påhopp de va ett rop på hjälp!

Ni som har läst mitt inlägg här om dagen vet att jag har det rätt tufft just nu, skrev av mej mina känslor och hur jag tycker utifrån mina känslor.

Min mamma ringde ju upp mej och tyckte jag var orättvis och att hon menade på att hon hjälper till.

De gör hon det vet jag och jag värdesätter det i sånna mängder att du anar inte!
Min mamma är guld värld i mina ögon och jag älskar henne så mycket så mycket.

Men ikväll satt jag och blippa i Richards telefon och såg ett sms ifrån min mamma där det stog
Har precis pratat med Therese och hon säger att du sagt att jag inte bryr mej om ungarna och inte passar dom.

I vårat telefonsamtal efter hon läst på bloggen förklarade mamma då att hon tyckte jag var orättvis, då förklarade jag för henne att jag inte påstått att hon inte passade barnen men att just NU mår jag piss och jag skulle värdesätta någon timma i veckan!
Inget jag ber om inget jag kräver inte på något sätt utan helt frivilligt!

Men jag hoppas på det för både min ork och att barnen så få komma ifrån mej lite med!
Jag sa ordagrant till henne vad richard hade sagt och det var.
Therese varför ber du inte din mamma om hjälp hon går ju hemma om dagarna ändå!

INGET ANNAT!

Men ändå så tokar hon det på sitt egna lilla vis och gör det 10 resor värre och påstår att han sagt att han tycker att han inte bryr sej! De har inte han eller jag sakt det är inget vi tycker eller tänker!

Vi vet att du har fullt upp med möten etc de är inte det, men om jag mår skit och jag vill skriva av mej
detta är det enda stället jag har att ventilera mej på så kommer jag att göra det, men förvräng inte sanningen och tolka det negativt.


Du är min mamma och har alltid en speciell plats i mitt hjärta och det gör ont i mej när du ska bli ledsen och tolka det värre, men du måste förstå att min ork är på botten och det är så en kort tid i mitt liv nu tills jag fått ladda mina batterier...


Kommentarer
Postat av: Karin (Albins mamma)

Förstår dig fullständigt! Man behöver ju hjälp från sina nära och kära och få lite "egentid", få göra något annat eller bara koppla av. Jag har ju bara ett barn och kan känna mig så slut att jag känner mig döende. Hade aldrig klarat allt utan min mamma, och Tommy såklart. Men ens föräldrar är ju otroligt viktiga, även för barnen. Så jag hoppas att din mamma förstår dig rätt och att hon kanske kan ta sig lite mera tid, så du kan få lite avlastning emellanåt. Kan ju vara roligt för dina barn också. Sedan tycker jag, även om det är svårt och att du har en stor blogg som kanske blir lite för krävande ibland, att du kanske ibland borde prioritera att sätta dig ner och ta det lugnt eller göra något annat. Och så kan du blogga lite mera på kvällarna eller nåt sånt.

Kram!

2009-06-26 @ 00:04:28
URL: http://albinsmoder.blogg.se/
Postat av: catrin

Konsten att förvränga det man har sagt....

men så ska det tydligen vara för alla...

du gör rätt som ventilerargör man inte det sprängs man...

ha en toppen helg nu och bara var i era underbart fina kläder som det kommer att bli!!!

2009-06-26 @ 14:22:31
URL: http://tinibakini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0