Barnen sover äntligen

Och jag  känner att jag kan sätta mej och bara va.
Har dåligt samvete ikväll (trots att jag inte borde ha det), tycker synd om Emilia.
Idag var det hennes dag hon slutade 1:an och efter avslutningen var det allt annat än hennes dag.

Jag vet hur viktigt det var för mej när jag slutade skolan och jag kände mej alltid speciell den dagen.
Men vi fick stressa igenom oss fikan för att bege oss hem packa väskan och upp till läkarstationen.
Där lyssnar dom på Dexter, han låter fint men dom vill inte släppa honom så utan utfärdar en remiss till röntgen.
Försöker hitta någon som kan följa med mej, inte lätt att komma upp dit med 3 barn.
Alla hade full rulle som jag ringde, var bara att gilla läget blita ihop och åka själv.
Väl där blev det lite vänta så barnen fick leka i lekrummet.
När det var Dex tur fick Emilia passa sin syter och vi gick in på rummet.
Jag kan intyga att röntga en liten grabb på 10 månader är mindre roligt.
VILL INTE VA STILL= dåliga bilder= ännu sämre humör.

Ja vi fick bilder åker ner till Aidis för att försöka äta avslutningsmiddag.
Full rulle och kaos i min hjärna gör att jag blir bara irriterad och snäsig.
Åker hem och har varit hemma, lekit städat, tvättat och Emilia har inte fått ett dugg speciell dag :(
Jag känner ofta att jag kan ah dåligt samvete över att Havannah och hennes allergier tar så mycket plats och tid.
E är så stor och duktigt att man lätt "glömmer" bort henne, de tillfällen som verkligen är hennes är de tillfällen jag värdesätter aldra mest.
Och idag sprack även ett sånt.

Ska se om jag kan fixa lite egen tid med henne nu någon dag så hon och jag kan åka köpa varsin glass kanske gå och mysa på stan, ja vad hon nu vill.
Det är ett måste, ang Dexters provsvar var det inget i lugor inget i strupen ner till lungorna, men innan magsäcken sitter det var dom tror är lite av pappret kvar, det är så nära att åka i magsäcken att dom inte ville göra något utan låta naturen ha sin egen gång.
Men om han börjar kräka å ha sej skulle vi åka in.

Nehe... nu ska jag fortsätta med städ, läsa lite bloggar försöka sluta vara deppig, hjälper ju knappast att ja e le på mej själv....

Kommentarer
Postat av: mammagladh

Förstår din nedstämdhet. Hoppas du kan hitta em dag för dig och E. Själv mår jag uselt över att sonen inte kan cykla som sina jämnåriga på dagis.



Ha det gott!



http://mammagladh.blogg.se

2009-06-12 @ 22:34:17
URL: http://www.babymind.se
Postat av: Amanda - 17 år och mamma!

jag vet inte :/ jag tycker så synd om er:(



Ja de skulle vara mycket trevligt :)

Men du bor en bit ifrån :(

2009-06-12 @ 23:32:09
URL: http://amandasbebis.blogg.se/
Postat av: SoffiZ- Oliwers mamma

Men gumman!!! Jag önskar att jag kunde hjälpa dig (er) på något sätt!

2009-06-12 @ 23:48:38
URL: http://soffiz.blogg.se/
Postat av: TheDarkCrystal

ja det är inte alltid lätt att hinna med allt man vill!

Hoppas att ni får en dag tillsammans där ni bara kan vara ni två å njuta!

Kram

2009-06-13 @ 00:00:27
URL: http://thedarkcrystal.blogg.se/
Postat av: carola

åh vilken dag ni fick...

Det som är jobbig som mamma är det ständiga dåliga samvetet, att aldrig hinna och räcka till för alla..

Skickar en kram och hoppas ni får en härlig helg tillsammans..

Kom ihåg att ta hand om dig, du är viktig för din familj

2009-06-13 @ 00:12:10
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: lena

mormor vet hon har varit ensam med barnen hela uppväxten och man kämpar mellan hopp och förtvivlan hela tiden ,vet inte när man ska hinna med det och det

2009-06-13 @ 00:37:17
Postat av: Susan

Åhhh...tycker synd om er....inte lätt då det händer grejer samtidgt som man ska hålla humöret uppe för att dottern ska få en bra dag.



Försök fixa en mysig dag för er själva.



Kramar

2009-06-13 @ 06:12:45
URL: http://eliottsmamma.blogg.se/
Postat av: Ann-Sophie

till mammagladh

ja förstår hur du känner när alla andra barnen kan och inte sin egen har lärt sig än....i min föräldragrupp pratade alla utom min son, dom flesta hade börjat med pottan och min gick med blöja. Man känner sig som en dålig mamma...men alla barn tar ju sin tid och har sin egen utveckling. Nu e han blöjtorr dygnet runt och nya ord forsar ut varje dag. Och många har ju fortfarande blöja på natten...så de e bara att ha tålamod snart snart cyklar han säkert :-)

2009-06-13 @ 10:25:57
URL: http://honeylipss.blogg.se/
Postat av: Ann-Sophie

när Leo stukade sin fot va de inget roligt att åka på röntgen ...de blev inga bilder....jädrar va lessen han va....stackarn..men allt gick bra sen...de va ingen större fara med foten iallafall :-)

2009-06-14 @ 20:51:59
URL: http://honeylipss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0