Har precis duchat.

Och för första gången på 2 mån har ja kunnat ta lödder emellan tårna :-p å faktiskt se fötterna å de va "behagligt".
Han e snäll lill grabben sover å äter ja de dom gör när dom e nykläckta...
Havannah satt med honom i knät ikväll å va så gullig å mamma han e gulli söt å nej  å nej har nör på huvudet sa hon upprepande gånger samtidigt som hon klappar honom.

Tänkte knappa in lite förlossningsberättelse här åt er..
Jag fick min igångsättning Yeha :-)

Kommer in kl 11 å läkarn förklarar som sagt att de e högtryck som bara den så att vi skulle ut på stan å käka lite å samla batterierna å komma tebax lite senare...
Ja de gör vi med andra ord blir en sväng på stan sen käka lite så tebax på FL vid 13.30.
Då kollar läkarn mej å ja e öppen 2 cm å servix 50% utplånad så ja e ju lite på G å de har ja ju kännt i flera dagar.
Hon bestämmer sej för att använda en teknik som kallas för bard kateter man för in en slang i livmodernå fyller upp en blåsa på slangen med vatten sen får man ligga 1 h med ctg kurva å kolla läget denna blåsa ska hjälpa en att öppna upp sej ä när den trillar ur e man 3-4 cm öppen.
Jag ligger ctg kurvan sen går vi upp å rör på oss, vi går 2 var i korridoren sen trillar den ut. då har kl blivit 16.00
dom tar hål på hinnorna å vattnet går klart fostervatten...
Nu hoppas vi på värkar efter en timma känner ja svaga värkar 2-4 min emellan  men inga som blir ngra barn av.
17.00 satte dom igång värkstimulerande dropp för att ge lite kräm i de hela... händer inte möe där heller så efter ca 30 min höjer de droppet.
Å Pang de drar igång värkar kommer med 2 min mellanrum å dom e starka... ber om lustagas omgående men den e för klen så dom höjer å ska ringa narkosläkaren för eda... Men min Bm hinner inte ens lämna rummet förrän undersköterskan skruker tillbaka henne huvudet e på g ut ja står upp å dom sliter ikull mej för barnet kommer nösta krystvärk e han ute... alltså hade 2-3 krystvärkar å vanliga värkar i väldigt kort tid.. de bara small till när de höjde droppet från noll till inget å bäbis kom!

Ja å Richard fatta knappt vad som hänt men vi va visst föräldrar flera timmar före vi trott...
Å jag mår nu oförskämt bra kan kissa utan att de känns blöder typ inget ä behövde inte sy ngt så trots att de gick så fort så klarade kroppen av det galant 10 ggr bättre än mina tidigare FL....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0